Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Budapest Metropolitan University
Gábor
Dr. Gábor Bódis

Full-time professor

Languages

angol: felső, német: alap, észt: alap

Title:

egyetemi adjunktus

Pozition:

oktató

Institute

Turizmus Intézet

Education:
  • 2024 - Gazdálkodástani Doktori Iskola, Budapesti Corvinus Egyetem
  • 2024 - Károli Gáspár Református Egyetem, észt nyelv és kultúra
  • 2011 - Activium-Kreatív, arculat és márkaszakértő
  • 1997 - Kereskedelmi és Idegenforgalmi Továbbképző Központ, turisztikai menedzser
  • 1995 - Eötvös Loránd Tudományegyetem, okleveles térképész
  • 1994 - The Nottingham Trent University, Economic Geography and Tourism
Publications:
  • https://m2.mtmt.hu/gui2/?type=authors&mode=browse&sel=authors10059908
Subjects:
  • Creative Industries
  • Creative Thinking in Marketing
  • International Marketing
  • Kreatív gondolkodás a marketingben
  • Leisure and Tourism Studies I-II.
  • Marketing alapok
  • Marketing Case Studies
  • Marketing elmélet
  • Marketing in Global Environment
  • Marketing Theory and Marketing Management in the Digital Age
  • Principles of Marketing
  • Sales and Marketing in Health Tourism
  • Service Design and Development
  • Social and Economic Forecast (Future Research)
  • Social Studies I-II. Project
  • Strategic Marketing
  • Tourism Destination Management
  • Tourism Marketing
  • Trends in Tourism Product Development
  • Turizmus és szabadidő II.
Research fields:
  • Turizmus dizájn, desztináció márkázás és menedzsment
Other educational and professional work:
  • Budapesti Corvinus Egyetem, óraadó oktató
  • Wekerle Sándor Üzleti Főiskola, óraadó oktató
  • Hungary NEXT ország-márka-műhely
Other professional experiences, previous work places, positions:
  • 2014-2017 Xántus János Két Tanítási Nyelvű Gimnázium, oktató
  • 2012-2013 Budapesti Közlekedési Központ, utastájékoztatási vezető
  • 2011-2012 Budapesti Turisztikai Hivatal, BTDM, BTSZK, maketing és kommunikációs divízióvezető
  • 2002-2010 Stiefel, főszerkesztő, kreatív vezető
Memberships
  • Turizmusfejlesztők és Tanácsadók Szövetségének (TUTSZ) tag
  • Hungarikum Bizottság Sport, Turizmus és Vendéglátás Szakbizottság tag
  • Kreatívipari Kerekasztal tag
Awards
  • 2020 - Az év oktatója 2019 - Az év legjobb oktatója 2019 - Az év publikációja (Mind the Gap, kreatív turisztikai coaching)
Description

Bódis Gábor az Eötvös Loránd Tudományegyetemen kartográfiát, mai nevén geoinformatikát tanult. Az Egyesült Királyságban, a The Nottingham Trent University-n Tempus ösztöndíjasként 1993-ban és 1994 ben folytattott turizmus és gazdaságföldrajzi tanulmányokat a mai Corvinus Egyetem színeiben. Turisztikai menedzser, majd arculat- és márkaszakértő is lett további posztgraduális képzéseinek köszönhetően. 1998-ban, a Lisszaboni Világkiállításra jelent meg első kötete, a városról szóló útikönyv formájában. Pályáját a nyelvek iránti érdeklődés és az utazás világa határozza meg: oktatóként dolgozott a Cambridge Nyelviskolában, referensként az International House Utazási Irodájában, majd visszatért a térképekhez, a Topográf Térképészeti Irodához marketingesként. Közel egy évtizeden át a Stiefel Eurocart térképkiadónál főszerkesztőként tevékenykedett, amikor meghívást kapott a budapesti turisztikai szervezet (BTH, BTSZK) kommunikációs és marketing divíziójának vezetésére. Az ott töltött néhány év nemzetközi kapcsolatrendszerét és tapasztalatit jelentősen bővítette, amelyet az ugyancsak fővárosi tulajdonban lévő, frissen induló Budapesti Közlekedési Központ vizuális és utastájékoztatási rendszerének megalkotásában kamatoztatta. A 2012—2017-es időszakra vonatkozó Budapest turizmusfejlesztési stratégia megalkotásában fő szerepe volt. A tanítást sem adta fel: nagyon szerette a Xántus János Két Tanítási Nyelvű Gimnázium közegét, ahol többek között a szakmai nyelv, turisztikai marketing, szállodamenedzsment tárgyak angol nyelven történő tudásmegosztása volt a feladata. Ekkor már a Corvinus Gazdálkodásmenedzsment Doktori Iskoláját is végezve, a Kodolányi János Főiskolán, majd a Corvinus Turizmus Tanszékén, illetve jelenlegi főállású munkahelyén, a Budapesti Metropolitan Egyetemen dolgozik, ahol a szakmai tárgyak oktatása mellett az angol nyelvű turisztikai alap- és mesterképzés szakfelelőse. Időszakosan tréningezett nemzetközi diákokat Tilburgban és Antwerpenben is, a Foresight-programnak köszönhetően, a Fontys Academy és a KdG oktatóbázisain, ahol jövőképes modellek prototípusait alkotta meg. A Corvinus Mobilitás és Turizmus Továbbképzési, Módszertani és Kutatóközpont égisze alatt, elsőként Magyarországon a Jövőképes Újturizmus tárgyat oktatja. Piaci vállalkozóként a Hungary NEXT ország-márka-műhely vezetésével meghatározó szereplőjévé vált a turisztikai szektornak. Tagja vagyok a Turizmusfejlesztők és Tanácsadók Szövetségének (TUTSZ), a Hungarikum Bizottság Sport, Turizmus és Vendéglátás Szakbizottságának, illetve a korábban Technológiai és Ipari Minisztérium vezetésével megalakult a Kreatívipari Kerekasztalnak.