Dr. Zsuzsanna Pörczi PhD
Full-time professor
Languages
angol felsőfok, francia középfok,
LinkedIn Profile
Title:
egyetemi docens
Pozition:
Nemzetközi és Tudományos Dékánhelyettes, intézetvezető, szakvezető
Institute
Művészet- és Designelméleti Intézet
Academic degree
2013 - Magatartástudományok
Education:
- Janus Pannonius Tudományegyetem, angol-történelem
Publications:
- https://m2.mtmt.hu/api/publication?format=html&labelLang=hun&sort=publishedYear,desc&cond=authors;eq;10035037
Subjects:
- Kreatív gondolkodás,
- Integrált Társművészeti Gyakorlat,
- Művészetelmélet,
- Bevezetés a filozófiába és esztétikába,
- Műkritika, művészetfilozófia
Research fields:
- A filozófiai gondolkodás és a kreativitás fejlesztése, közösség és filozófia, fenomenológia, művészetfilozófia, etika
Other educational and professional work:
- Pliage Alapítvány, Pliage könyvek, filmsorozat filozófiai fogalmak elemzéséről, az egyetemi oktatás új perspektívái a 21. században, a gondoskodó társadalom/gondoskodó egyetem
Other professional experiences, previous work places, positions:
- PTE Magatartástudományi Intézet, oktató 1997-2010
Memberships
- MRK Művészetközvetítő Bizottság, elnök
Description
Dr. Pörczi Zsuzsanna filozófus, a Budapesti Metropolitan Egyetem Művészeti- és Kreatívipari Karának Nemzetközi és Tudományos Dékánhelyettese. Egyetemi docens, a Művészet- és Designelméleti Intézet vezetője, a Design- és művészetmenedzsment szak szakvezetője. Doktori tanulmányait az ELTE Filozófiai Doktori Iskolájában, a Fenomenológia Programtagozaton végezte, ott szerzett abszolutóriumot, PhD disszertációját a Pécsi Tudományegyetemen védte meg, 2013-ban, ahol oktatóként is tevékenykedett 1997 és 2010 között. A Pliage Filozófiai és Művészeti Alapítvány alapítója. Az Alapítvány küldetése a filozófiai gondolkodás és a művészetek megtapasztalására alkalmas programok szervezése, kiadványok, filmek gyártása. A Magyar Rektori Konferencia Művészetközvetítő Bizottságának elnöke. A METU Teória könyvsorozat sorozatszerkesztője. Az elmúlt időszakban fő kutatási területe a felsőoktatás 21. századi helyzetének nevelésfilozófiai és szociológiai vizsgálata, olyan oktatási módszertan kidolgozása, amely pedagógiailag releváns választ tud adni az egyetemi oktatás kortárs kihívásaira.